RADY

Aktualita 29. Dubna 2015

Posledních několik roků, poté co se  začaly objevovat nové benzinové turbomotory, jsme si začali všímat, že nejsou po nějakých 100 000 najetých kilometrech vůbec v takovém stavu, jaký výrobce deklaruje. Po rozebrání jsou plné karbonů a to v takové míře ve které to nebylo ani ve starších motorech. Vzhledem k tomu, že olejové hospodářství těchto nových motorů je výrazně větší než kdy bývalo, projeví se zanášení tlakových kanálů nejenom zvýšenou možností zadření, což se často stává, ale také sporadickou nefunkčností vačkových mechanismů. To se projeví jako rozsvícení emisní nebo chybové kontrolky na přístrojích a snížením výkonu. Často jsou opotřebená vanosová kola a je potřeba je vyměnit. Ale stejně často jim nic není,pouze je olejový systém zanesen karbonem a ten potom způsobí nedostatečný průtok oleje. Tak či onak se s takovou nedá jezdit.
Pokud by se na vyčištění  použil nějaký přípravek co se přidává do oleje s tím,  že se takto motor vypláchne, mohu pouze upozornit, že toto jsme již absolvovali. I přes to že vím ,že tyto zázračné vodičky jsou šarlatánství,ve slabé chvíli jsme to udělali. Za hodinu bylo po motoru. U auta za milión skvělá zkušenost máte-li to potom opravit.

Po rozboru situace je potřeba konstatovat:

-Intervaly pro výměnu oleje jsou dlouhé
-filtry jsou příliš malé

Shrnutí je toto.

Při dodržení dlouhointervalových výměn oleje  je po řádově stotisících km motor potenciálně technicky a ekonomicky odepsaný, protože začne být žrout peněz a času , protože nikdy nevíte kdy se co rozsvítí. Jediná smysluplná alternativa je motor vyndat ,úplně rozebrat a všechny olejové kanály mechanicky vyčistit, pořádně vypláchnout a zase dát dohromady. Při té příležitosti rovnou vyměnit i stírátka ventilů, protože spotřeba oleje je další velký problém a tímto se  odstraní.

Není to zrovna potěšující, ale nic moc jiného se dělat nedá. Potom je dobré měnit olej zase ,jako se to dřív měnilo po 15 000 km a motor by měl chodit .Taková je naše zkušenost a osvědčená praxe.
Není to ani nic levného, ale objem práce je značný. Například pro osmiválcové typy jako X6 nebo F10 4x4 toto vychází podle použitých dílů kolem 60-70 000kč, pro zadokolky 40-50 000kč.

Je proto dobré i při koupi toto zohlednit a domlouvat se s tím že toto je případný problém, protože, zdá se,  je to otázka spíše principu, než toho kdo jak s tím vozem jezdí. V každém případě to stejně nemůžete vědět, protože příběhů k prodávaným autům je víc než aut samotných.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nechceme zde vytvořit "linku důvěry", ale nabízíme Vám možnost získat radu, návod např. při menší závadě na cestách, či při drobných opravách svépomocí.

Poznačte si naše telefonické spojení +420602330352, rádi pomůžeme.

Uvítáme Váš názor, co by jste rádi na této stránce
našli za prospěšné informace.